Eusko Jaurlaritzak 13 urte igaro ondoren jakin du DPMTko "oinezkoentzako eta bizikletentzako bideek" ez dutela erabiltzeko administrazio-emakidarik.
EHAAn, 195. zenbakian, Portu, Itsas eta Itsasertzeko zuzendariaren IRAGARKIA argitaratu da, zeinaren bidez jendaurrean jartzen baita Natura Ondare eta Klima Aldaketara Egokitzeko Zuzendaritzak itsas-lehorreko jabari publikoa okupatzeko egindako emakida-eskaera, Foruko bidean bidea eta pasabidea mantentzeko. Aurkezteko epea zabalik (2025-11-19-2025/12/18)
Herritarrek jakin dezaten eta alegazioak egin ahal izateko, zuzendariaren ofizio bat eta lau eranskin aurkeztu dira:
- II. Eranskina: Itsas-lehorreko jabari publikoa okupatzeko beharraren justifikazioa, proposatutako instalazioen edo jardueren izaeran oinarrituta
- III. Eranskina: Kostaldeei buruzko Legea eta Kostaldeei buruzko Legearen 44.7 artikuluan xedatutakoaren arabera aplikagarriak diren beste araudi espezifiko batzuk betetzen direla berariaz adieraztea
- IV. Eranskina: Egiturari buruzko klima-aldaketa ebaluatzeko memoria laburra
- Urdaibaiko Biosfera Erreserbako Zerbitzuak Foruko udalerrian (Bizkaia) sustatutako "Forua Bidea" okupatzeko emakida-eskaera
I.
ERANSKIN gisa, TRAGSA enpresa publikoak 2010ean egindako dokumentazio
tekniko bat erantsi da. Dokumentazio horrek barne hartzen du oinezkoen
eta bizikleten bidezidorraren, zubien eta sarbideen ingeniaritza
zibileko proiektu bat, baita urte bereko ingurumen-inpaktuaren
ebaluazioari buruzko eranskin bat ere.
Bere eskaeran, Natura
Ondarearen zuzendariak jakinarazten digu eskaera administrazio baten
ekimenez egin dela, "Euskal Autonomia Erkidegoko Itsasertz Mugarteak
Natura Ondarearen eta Klima Aldaketara Egokitzearen Zuzendaritza
honetara bidalitako 2024ko azaroaren 22ko idazkiari dagokionez, Foruko
udal-mugartean (Bizkaia) Baldatika errekaren bokaletik gertu dagoen
zubia hondoratzeari dagokionez, eta dagokion emakida-espedienteari
hasiera emateko, honekin batera Foruko udal-mugarteko TBMko lursailetan
-Senda Forua- bidea eta pasabidea (DL-95 mugaketa) egiteko
emakida-eskaera bidaltzen da".
Larrialdiko azterketa
Lehenik eta
behin, administrazio horietako arduradunei gogorarazi beharko zaie
Urdaibaiko 5/1989 Legearen 3. artikuluak babes bereziko 4 eremu ezartzen
ditu: itsasadarra, itsasertza, artadi kantauriarrak eta interes
arkeologikoa. Babes bereziko eremu horietan, Legeak ezartzen du bere
xedapenak udalerri bakoitzeko hirigintza-plangintzaren gainetik egongo
direla, lurralde-planen gainetik ( 3.4) eta baita Urdaibaiko EKZPri
berari buruz ere.
Gogoan izan behar da, 5/1989 Legearen
helburu-helburu gisa, babes eta berroneratze naturala dela, eta hori
aldatu egiten dela, argi eta garbi, bai "oinezkoentzako eta
bizikletentzako bidea" deiturikoaren kokapenarekin, zeina gehienbat
Legean grafiatutako gune batean baitago, C1 P0, P1, P1 gisa, bai haren
erabileren aldaketa sustatzeko asmo nahikoarekin, lehentasunezko kokapen
batean, balio erantsi huts gisa bilatzen dena, standig handiko eta
kulturalki elitista den Urdaibai turistiko-ostalariari begira.
Bigarrenik,
aipatu behar da ekainaren 4ko 358/2013 DEKRETUA urratzen dela, Urdaibai
eta Gaztelugatxeko Donieneko eremuan garrantzi komunitarioko 4 leku
Kontserbazio Bereziko Eremu izendatzen dituena eta KBE horiek eta
Urdaibaiko itsasadarreko HBBEak kontserbatzeko neurriak onartzen
dituena. Izan ere, arau horren arabera, "oro har, ibaien eta
itsasadarren ertzetatik hurbil eta paraleloan doazen oinezkoentzako
eta/edo txirrindularientzako bideak irekitzea saihestuko da". Era
berean, honako hau adierazten da: "beste trazadura-aukerarik ez dutenez,
KBEaren barrualdetik igaro behar duten oinezkoentzako eta
bizikletentzako bideak lehendik dauden azpiegituretan oinarrituko dira,
eta, nolanahi ere, 42/2007 Legearen 45. artikuluaren arabera ebaluatuko
dira". Hirugarrenik,
Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoak
ezartzen du landa-lurzoruaren oinarrizko egoeran dauden lursailetan
(lurzoru urbanizaezina), itsas-lehorreko jabari publikoaren eta hari
lotutako estuario- eta kosta-ekosistemen narriadura prebenitzeko, eta
honako hau ezartzen du: "babes-zortasunean, saihestu egin beharko da
urbanizazio-elementuak eraikitzea, hala nola espaloiak, bideak, sotoak,
aparkalekuak edo garajeak, bai eta urbanizazioko beste elementu batzuk
ere." (45. artikulua). Oinezkoentzako bideak zortasun-eremuan bakarrik
daude baimenduta — ez, ordea, itsas-lehorreko jabari publikoko eremuan,
egin nahi den moduan —, eta ez dute 3 metrotik gorako zabalerarik
izango. (46. artikulua, 46. artikulua. Babeseko zortasun-eremuan
pasealekuak eta bideak egiteari buruzko zehaztapenak* 1. eta 2.
oharrak).
Laugarrenik, aztertzen den dokumentazio teknikoak
egiten duen bezala, izapidetzen ez den plan batean oinarritzea, ez
ingurumen-ebaluaziorik egiten ez Aldizkari Ofizialean argitaratzen ez
den plan batean oinarritzea ("Oka itsasadarraren Goi Mailako Estuarioko
Natura eta Kultura Ondarea Osorik Zaharberritzeko eta Balioesteko
Proiektua") boterea desbideratzeko ekintza bat da. Zalantzarik gabe,
indarrean ez dagoen Lurralde Antolamenduko arau baten aurrean gaude,
eta, beraz, ezin da egon nahi den bezala garatu dezaketen ondorengo
araudi edo obra-proiekturik.
Zertarako eskatu behar dugu gehienez
15 urterako kontzesio bat, aurreko 14 urteetan taulatzeko bideak zaindu
ez ditugunean, eta erabiltzaileek nola erabiltzen duten zaindu ez
dugunean?
Guretzat hobe da "ingurumena lehengoratzearen" alde
egitea, giza jarduera jakin batzuek ingurune naturalean eragindako
kalteak arintzeko eta, are gehiago, lehengoratzeko funtsezko tresna gisa
ulertuta. Horretarako, jatorrizko baldintzak lehengoratuko lirateke,
eta, aldi berean, ingurune naturalean egindako giza jarduketek
eragindako ingurumen-aldaketak leheneratuko lirateke. Busturialdean
baditugu batzuk, kanal artifizialetatik hasi eta bide horretatik
amaitzen direnak.
-------------------------------
IRAGARKIAK
Beste iragarki ofizial batzuk
ELIKADURA, LANDA GARAPEN, NEKAZARITZA ETA ARRANTZA SAILA
4331
IRAGARKIA, Portuen, Itsas Gaien eta Itsasertzaren zuzendariarena, zeinaren bidez jendaurrean jartzen baita itsaso eta lurraren arteko jabari publikoa okupatzeko Natura Ondarearen eta Klima Aldaketarekiko Egoitzapenaren Zuzendaritzaren emakida-eskaria, Foruko bidexkako bidea eta pasabidea mantentze aldera (Baldatika; Mugaketa DL-95).
Urriaren 10eko 876/2014 Errege Dekretuaren bidez onartutako Kostaldeen Erregelamendu Orokorraren 152.8.a) artikuluaren arabera, emakida-prozeduretan nahitaezkoa izango da hogei egunez informazioa jendaurrean jartzea.
Natura Ondarearen eta Klima Aldaketarekiko Egokitzapenaren Zuzendaritzak itsaso eta lurraren arteko jabari publikoa okupatzeko emakida eskatu du Zuzendaritza honetan, Foruko bidexkako bidea eta pasabidea mantentze aldera 15 urtez (Baldatika; Mugaketa DL-95).
Eskaria aztertu eta dokumentazioa osorik dagoela egiaztatu ondoren, CCSS_OCS_3429/25_06 erreferentzia duen espedientea jendaurrean jarriko da hogei egun balioduneko epean, iragarki hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, egoki deritzeten alegazioak eta oharrak egin ditzaten.
Jendaurreko izapidean jarriko den dokumentazioa Eusko Jaurlaritzako egoitza elektronikoko iragarki-taula elektronikoan dago:
https://www.euskadi.eus/iljp-emakida-eskaera-forua-bidexka-bidea-pasabidea/web01-tramite/eu/
Alegazioak eta oharrak Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean ezarritako mekanismoen arabera aurkeztuko dira, Erregistro Orokorraren bidez, helbide honetan:
https://www.euskadi.eus/erregistro-elektroniko-orokorra/
Vitoria-Gasteiz, 2025eko irailaren 29a.
Portuen, Itsas Gaien eta Itsasertzaren zuzendaria,
KOLDOBIKA GOITIA MARKUERKIAGA.
--------------------------------
OIN-OHARRAK:
1
"1. Babes-zortasunean egin nahi diren oinezkoentzako pasealekuek, gaur
egun urbanizatu gabeko eremuak direnean, irisgarritasun-baldintzek
eskatzen duten gutxieneko zabalera izango dute, eta, ahal den guztietan,
gehienez 2 metrokoa, eta 3 metroraino handitu ahal izango dira
erabilera mistoa dutenean (oinezkoentzat eta bizikletentzat).
Horretarako, tratamendu bigunak erabiliko dira, hiri-altzaririk ez
instalatzeko, eta, ahal den neurrian, ez dute argiztapenik izango.
Nolanahi ere, argiztapena instalatu behar denean, baliza motakoa izango
da lehentasunez.
2. Itsasadarren eta estuarioen natura-balioak
babesteko, eta irisgarritasun-arrazoiengatik ahal den guztietan,
babes-zortasuneko eremuaren lehen 6 metroetan baimenak emateko eskumena
duen agintariak zerrenda horretan bide eta bidezidor berriak eraikitzea
saihestuko du, inguruan oinezkoentzat eta zaintza- eta
salbamendu-ibilgailuentzat bide publikoak daudenean.


Comentarios