Eusko Jaurlaritzak 13 urte igaro ondoren jakin du DPMTko "oinezkoentzako eta bizikletentzako bideek" ez dutela erabiltzeko administrazio-emakidarik.



EHAAn, 195. zenbakian, Portu, Itsas eta Itsasertzeko zuzendariaren IRAGARKIA argitaratu da, zeinaren bidez jendaurrean jartzen baita Natura Ondare eta Klima Aldaketara Egokitzeko Zuzendaritzak itsas-lehorreko jabari publikoa okupatzeko egindako emakida-eskaera, Foruko bidean bidea eta pasabidea mantentzeko. Aurkezteko epea zabalik (2025-11-19-2025/12/18)

Herritarrek jakin dezaten eta alegazioak egin ahal izateko, zuzendariaren ofizio bat eta lau eranskin aurkeztu dira:

  • II. Eranskina: Itsas-lehorreko jabari publikoa okupatzeko beharraren justifikazioa, proposatutako instalazioen edo jardueren izaeran oinarrituta
  • III. Eranskina: Kostaldeei buruzko Legea eta Kostaldeei buruzko Legearen 44.7 artikuluan xedatutakoaren arabera aplikagarriak diren beste araudi espezifiko batzuk betetzen direla berariaz adieraztea
  • IV. Eranskina: Egiturari buruzko klima-aldaketa ebaluatzeko memoria laburra
  • Urdaibaiko Biosfera Erreserbako Zerbitzuak Foruko udalerrian (Bizkaia) sustatutako "Forua Bidea" okupatzeko emakida-eskaera

I. ERANSKIN gisa, TRAGSA enpresa publikoak 2010ean egindako dokumentazio tekniko bat erantsi da. Dokumentazio horrek barne hartzen du oinezkoen eta bizikleten bidezidorraren, zubien eta sarbideen ingeniaritza zibileko proiektu bat, baita urte bereko ingurumen-inpaktuaren ebaluazioari buruzko eranskin bat ere.

Bere eskaeran, Natura Ondarearen zuzendariak jakinarazten digu eskaera administrazio baten ekimenez egin dela, "Euskal Autonomia Erkidegoko Itsasertz Mugarteak Natura Ondarearen eta Klima Aldaketara Egokitzearen Zuzendaritza honetara bidalitako 2024ko azaroaren 22ko idazkiari dagokionez, Foruko udal-mugartean (Bizkaia) Baldatika errekaren bokaletik gertu dagoen zubia hondoratzeari dagokionez, eta dagokion emakida-espedienteari hasiera emateko, honekin batera Foruko udal-mugarteko TBMko lursailetan -Senda Forua- bidea eta pasabidea (DL-95 mugaketa) egiteko emakida-eskaera bidaltzen da".

Larrialdiko azterketa

Lehenik eta behin, administrazio horietako arduradunei gogorarazi beharko zaie Urdaibaiko 5/1989 Legearen 3. artikuluak babes bereziko 4 eremu ezartzen ditu: itsasadarra, itsasertza, artadi kantauriarrak eta interes arkeologikoa. Babes bereziko eremu horietan, Legeak ezartzen du bere xedapenak udalerri bakoitzeko hirigintza-plangintzaren gainetik egongo direla, lurralde-planen gainetik ( 3.4) eta baita Urdaibaiko EKZPri berari buruz ere.

Gogoan izan behar da, 5/1989 Legearen helburu-helburu gisa, babes eta berroneratze naturala dela, eta hori aldatu egiten dela, argi eta garbi, bai "oinezkoentzako eta bizikletentzako bidea" deiturikoaren kokapenarekin, zeina gehienbat Legean grafiatutako gune batean baitago, C1 P0, P1, P1 gisa, bai haren erabileren aldaketa sustatzeko asmo nahikoarekin, lehentasunezko kokapen batean, balio erantsi huts gisa bilatzen dena, standig handiko eta kulturalki elitista den Urdaibai turistiko-ostalariari begira.

Bigarrenik, aipatu behar da ekainaren 4ko 358/2013 DEKRETUA urratzen dela, Urdaibai eta Gaztelugatxeko Donieneko eremuan garrantzi komunitarioko 4 leku Kontserbazio Bereziko Eremu izendatzen dituena eta KBE horiek eta Urdaibaiko itsasadarreko HBBEak kontserbatzeko neurriak onartzen dituena. Izan ere, arau horren arabera, "oro har, ibaien eta itsasadarren ertzetatik hurbil eta paraleloan doazen oinezkoentzako eta/edo txirrindularientzako bideak irekitzea saihestuko da". Era berean, honako hau adierazten da: "beste trazadura-aukerarik ez dutenez, KBEaren barrualdetik igaro behar duten oinezkoentzako eta bizikletentzako bideak lehendik dauden azpiegituretan oinarrituko dira, eta, nolanahi ere, 42/2007 Legearen 45. artikuluaren arabera ebaluatuko dira".
  Hirugarrenik, Kantauri Ekialdeko Demarkazio Hidrografikoaren Plan Hidrologikoak ezartzen du landa-lurzoruaren oinarrizko egoeran dauden lursailetan (lurzoru urbanizaezina), itsas-lehorreko jabari publikoaren eta hari lotutako estuario- eta kosta-ekosistemen narriadura prebenitzeko, eta honako hau ezartzen du: "babes-zortasunean, saihestu egin beharko da urbanizazio-elementuak eraikitzea, hala nola espaloiak, bideak, sotoak, aparkalekuak edo garajeak, bai eta urbanizazioko beste elementu batzuk ere." (45. artikulua). Oinezkoentzako bideak zortasun-eremuan bakarrik daude baimenduta — ez, ordea, itsas-lehorreko jabari publikoko eremuan, egin nahi den moduan —, eta ez dute 3 metrotik gorako zabalerarik izango. (46. artikulua, 46. artikulua. Babeseko zortasun-eremuan pasealekuak eta bideak egiteari buruzko zehaztapenak* 1. eta 2. oharrak).

Laugarrenik, aztertzen den dokumentazio teknikoak egiten duen bezala, izapidetzen ez den plan batean oinarritzea, ez ingurumen-ebaluaziorik egiten ez Aldizkari Ofizialean argitaratzen ez den plan batean oinarritzea ("Oka itsasadarraren Goi Mailako Estuarioko Natura eta Kultura Ondarea Osorik Zaharberritzeko eta Balioesteko Proiektua") boterea desbideratzeko ekintza bat da. Zalantzarik gabe, indarrean ez dagoen Lurralde Antolamenduko arau baten aurrean gaude, eta, beraz, ezin da egon nahi den bezala garatu dezaketen ondorengo araudi edo obra-proiekturik.

Zertarako eskatu behar dugu gehienez 15 urterako kontzesio bat, aurreko 14 urteetan taulatzeko bideak zaindu ez ditugunean, eta erabiltzaileek nola erabiltzen duten zaindu ez dugunean?

Guretzat hobe da "ingurumena lehengoratzearen" alde egitea, giza jarduera jakin batzuek ingurune naturalean eragindako kalteak arintzeko eta, are gehiago, lehengoratzeko funtsezko tresna gisa ulertuta. Horretarako, jatorrizko baldintzak lehengoratuko lirateke, eta, aldi berean, ingurune naturalean egindako giza jarduketek eragindako ingurumen-aldaketak leheneratuko lirateke. Busturialdean baditugu batzuk, kanal artifizialetatik hasi eta bide horretatik amaitzen direnak. 
 


    ------------------------------- 

IRAGARKIAK

Beste iragarki ofizial batzuk

ELIKADURA, LANDA GARAPEN, NEKAZARITZA ETA ARRANTZA SAILA

4331

IRAGARKIA, Portuen, Itsas Gaien eta Itsasertzaren zuzendariarena, zeinaren bidez jendaurrean jartzen baita itsaso eta lurraren arteko jabari publikoa okupatzeko Natura Ondarearen eta Klima Aldaketarekiko Egoitzapenaren Zuzendaritzaren emakida-eskaria, Foruko bidexkako bidea eta pasabidea mantentze aldera (Baldatika; Mugaketa DL-95).

Urriaren 10eko 876/2014 Errege Dekretuaren bidez onartutako Kostaldeen Erregelamendu Orokorraren 152.8.a) artikuluaren arabera, emakida-prozeduretan nahitaezkoa izango da hogei egunez informazioa jendaurrean jartzea.

Natura Ondarearen eta Klima Aldaketarekiko Egokitzapenaren Zuzendaritzak itsaso eta lurraren arteko jabari publikoa okupatzeko emakida eskatu du Zuzendaritza honetan, Foruko bidexkako bidea eta pasabidea mantentze aldera 15 urtez (Baldatika; Mugaketa DL-95).

Eskaria aztertu eta dokumentazioa osorik dagoela egiaztatu ondoren, CCSS_OCS_3429/25_06 erreferentzia duen espedientea jendaurrean jarriko da hogei egun balioduneko epean, iragarki hau Euskal Herriko Agintaritzaren Aldizkarian argitaratu eta hurrengo egunetik aurrera, egoki deritzeten alegazioak eta oharrak egin ditzaten.

Jendaurreko izapidean jarriko den dokumentazioa Eusko Jaurlaritzako egoitza elektronikoko iragarki-taula elektronikoan dago:

https://www.euskadi.eus/iljp-emakida-eskaera-forua-bidexka-bidea-pasabidea/web01-tramite/eu/

Alegazioak eta oharrak Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkidearen urriaren 1eko 39/2015 Legean ezarritako mekanismoen arabera aurkeztuko dira, Erregistro Orokorraren bidez, helbide honetan:

https://www.euskadi.eus/erregistro-elektroniko-orokorra/

Vitoria-Gasteiz, 2025eko irailaren 29a.

Portuen, Itsas Gaien eta Itsasertzaren zuzendaria,

KOLDOBIKA GOITIA MARKUERKIAGA.

 

--------------------------------

 OIN-OHARRAK:

1 "1. Babes-zortasunean egin nahi diren oinezkoentzako pasealekuek, gaur egun urbanizatu gabeko eremuak direnean, irisgarritasun-baldintzek eskatzen duten gutxieneko zabalera izango dute, eta, ahal den guztietan, gehienez 2 metrokoa, eta 3 metroraino handitu ahal izango dira erabilera mistoa dutenean (oinezkoentzat eta bizikletentzat). Horretarako, tratamendu bigunak erabiliko dira, hiri-altzaririk ez instalatzeko, eta, ahal den neurrian, ez dute argiztapenik izango. Nolanahi ere, argiztapena instalatu behar denean, baliza motakoa izango da lehentasunez.

2. Itsasadarren eta estuarioen natura-balioak babesteko, eta irisgarritasun-arrazoiengatik ahal den guztietan, babes-zortasuneko eremuaren lehen 6 metroetan baimenak emateko eskumena duen agintariak zerrenda horretan bide eta bidezidor berriak eraikitzea saihestuko du, inguruan oinezkoentzat eta zaintza- eta salbamendu-ibilgailuentzat bide publikoak daudenean.

Comentarios