Argitaratu
berri duen artikulu bat hizpide hartzea egileak barkatuko digulakoan, berak
zabaldu duen eztabaidan ekarpena egitekotan, artikulu honi ekin diogu.
Parafraseemos un reciente artículo publicado con bastante difusión
y permitiéndonos esa licencia, queremos hacer nuestra propia aportación a este
debate abierto.
Los
dos últimos vertiginosos años en Euskal Herria han producido un vuelco del
escenario político que ni la/el más fina de las observadoras podido anticipar
tan solo unos meses antes. En este escenario, destaca, entre otros factores, la
emergencia de la oferta electoral conjunta de la Izquierda Soberanista
hasta ahora bajo tres denominaciones: Bildu, Amaiur, EHBildu. Una emergencia
que ha obligado a retratarse a la clase política hasta ahora gobernante en un
mismo bloque en defensa de un modelo autonómico y socioeconómico caduco e
injusto.
Alabait, Hegoaldean
ezkerreko koalizo soberanista lehenengo indarra izateko zorian ikusteak ematen
dizkugun gozoak, gaziak ere baditu. Eta gazi horiek mingotsak dira bereziki nola
edo hala , asko edo gutxi, haize bolada guztien aurka hastapenetik, koalizio
horren sorkuntzan parte hartu dugunontzat.
Itzal guztietatik
ilunena: espainiar sistema juridikoaren iraupena. Atzerakoitasun ustelduena
jakobinismoarekin bat egitea lortu duen egitura juridiko hori, arlo penalean, Europako
mendebaldeko araudirik ankerrena sortzeko gai izan baita.
Adibide bat, PPk
eta PSOEk adostu zuten “alderdien legea”. Indarrean dagoen legea eta oposizio
politiko guztiaren buru gainean zelatan dagoena, bai Euskal Herrian, Bai Catalunyan,
bai beste lurraldeetako ezkerreko talde guztien gainean.
Sin
embargo, los gozos de ver a una coalición soberanista de izquierdas a puertas
de ser el grupo más votado en Hegoalde presentan sombras que preocupan muy
especialmente a las personas y sectores que en mayor o menor medida hemos
contribuido desde sus orígenes contra viento y marea a la creación de esta
referencia.
De
todas las sombras, aquella que más oscura se presenta es la pervivencia de un
regimen jurídico en el Estado español que junto a sus definitorias
características que aúnan lo reaccionario con el jacobinismo, une la elaboración
de un paquete legislativo español más similar a los Tribunales del Santo Oficio
de tan rancia tradición en la corona española que a los de un sistema
democrático europeo.
Bildu bideratzen
ari den bake, aldaketa sozial eta politikorako estrategiak berak Alderdien
Legearen menpe darrai. Hala beharrez, kasu batzuetan, gure gabeziengatik
besteetan eta gainontzekoetan, espreski ala zeharka Estatuen ordezkariek
jakinarazi ditzuten neurriek jendarte-sarean eragin itzela izan dutelako.
Azkeneko hilabete hauetan jendarte-sare aktibo eta informatua horren zutabe
sendo batzuk eraitsi dituzte eta sare hori dugu benetako bermea Estatuek egingo
dituzten saiakera berriak zapuzteko.
Guk maite dugun
Bildu, herriz herri antolatuta dagoen multzo sozial handi baten koalizoa da,
ekintzaile politiko, kultural, sindikal eta sozialek osatzen duten sarearen zerbitzurako
tresna. Koalizio anitza, ezker eraldatzailean lerrokatuta, antikapitalista eta
independentista, zeinek egungo eta etorkizuneko erakundeetara herritarron
ahotsa eraman ez ezik, herritarron agindua ere eramango duen.
Como
muestra un botón, ley de partidos, parida por el PP y el PSOE. Una ley no
derogada cuyas todas sus consecuencias penden sobre la cabeza de la oposición
política vasca, catalana, gallega y española si la ocasión lo precisa.
Espainiar eta frantses Estatuetatik jaiotako
erakundeak, oraindik, XIX.mendean jatorria duten kripta burokratiko ilunen ondorengoak
direlako, herritarren parte hartze zuzena, gardentasuna eta benetako demokrazia
oztopatzeko hamaika trikimailu asmatu zituztenak .
Guk nahi dugun
Bildu erakunde anitza da, talde eta pertsona ezberdienz osatutako etxea, iraunkorra
izateko jaioa, egitura propioa izango duena, barne jardunean, programak egitean
eta zerrendak osatzean, gardetasunaz eta parte hartze zuzenaz arituko dena.
“Mitxelin politiko” berrien lantegia izateari uko egingo diona, jendartetik
bereiztuta egon beharko ez lukeen leinu-kasta-politikoa elikatuko ez duena.
El
Bildu que nostras/os queremos, es la coalición aglutinadora de una gran masa
social organizada pueblo a pueblo por activistas y militantes sociales,
sindicales y políticos. Una coalición plural de izquierda transformadora,
anticapitalista, independentista que lleve a las instituciones (actuales, las
por construir y las por decontruir) no solo la voz, sino la voluntad de la
ciudadanía.
Porque
las instituciones nacidas de los sistemas jurídicos español y francés , son aun
unos oscuros centros burocráticos herederos del modelo institucional
decimonónico llenos de mecanismo que impiden la libre participación, la
transparencia, la rotación, la democracia real.
Bilduk bere
idatzietan azaltzen duen eredu politiko eta sozioekonomikoa garaile ikusi nahi
badu, ereduak isla garbia eduki behar du barne egitura guztietan eta bere
jardun instituzional zein sozialean.
Guk nahi dugun
Bildu erakunde dinamikoa eta zabala da. Militantziari utzi dionarentzat,
militantzia sekula aritu ez denarentzat eta aktibismoa maite dugunontzat erakargarria. Erakunde dinamikoa eta
eraginkorra, erakundeetan etikaz lan egingo duena eta erakundeetatik at lan egiten duten-dugun
beste talde sozial eta sindikalekin lidergoa elkarbanatzeko gauza izango dena.
Ezkerreko erakunde
handia “Merkatuen Estatu–Kolpeari”
aktibokiki eta etorkizunezko egitasmo historiko batez aurre egingo diona. Aurre
eginez ekonomiaren bersozializazioaz eta herritarron berpolitizazioaz
El
Bildu que nosotras/os queremos es una organización plural formada por diversas
organizaciones y personas que tenga voluntad de continuidad en el tiempo,
estructura propia y que desde una estricta transparencia interna, con métodos
participativos en la toma de decisiones, de programas y de listas, huya de ser
una nueva cantera de futuros “mitxelines profesionales” que nutran una casta
política que como sector separado de la sociedad civil no debiera ni existir.
Si
Bildu quiere ver triunfar el modelo político y socioeconómico que plantea en
sus escritos, dicho modelo debe aparecer escrupulosamente desarrollado en sus
propias estructuras internas y en su política pública institucional y social.
El
Bildu que nostras queremos, es una organización dinámica y abierta, atractiva
para quien ha dejado ya la militancia, para los incombustibles de la acción
sociopolítica y para quien nunca se acercó a ella hasta ahora por diversas
razones. Organización abierta y dinámica que trabaje éticamente desde las instituciones, y que sepa compartir liderazgo con
otras organizaciones sociales y sindicales que trabajan en la red
extrainstitucional.
Talde eta erakunde
independentista, epe laburrean gauzagarria izan daitekeen ibilbide-orri
soberanista kuderatzeko gai izan behar duena. Aurki, Euskal Herriak errepublika
burujabe baten estatusa izan dezan.
Euskal Herriak bi
Estatuekin duen gatazkaren desmilitarizazioan aktiboa izan behar den koalizioa
behar dugu: Aurrerantzean, alde guztien bortxa politikoa errepikatuko ez dela bermatuta
gera dadin. Jakinik, gatazkaren adierazpen bortitzen bukaerarekin batera
gatazkaren politikoaren muinean dauden antagonismoaren
talka handituko dela, Euskal Herriko nazio proiektuak eta ezkerraren eredu
sozioekonomikoak espainiar eta frantses Estatuen ereduarekin bateraezinak
baitira.
Una
organización de izquierdas que se enfrente activamente y con un proyecto
histórico de futuro frente al “Golpe de Estado de los Mercados” por medio de
una resocialización de la economía y de una repolitización de la ciudadanía
Una
organización independentista que presente y lleve a la práctica un método para
alcanzar en un tiempo razonablemente breve el estatus de republica soberana
para Euskal Herria.
Bildu ohiko jardun
instituzionalaren garretan harrapaturik geratzen bada, bere
gaitasun-aldatzailearen ahalmena ziztu bizian xurgatua izango da. Aldiz, Bildu
itxaropen eta kezka garai honetatik eraldaketa sozial, instituzional, politiko
eta ekonomikoerako giltzarrietako bat bilakatzen bada, disidentzia politikoaren
erreferente nagusia izango da eta hainbat bidaiderekin batera, Euskal Herriaren
etorkizun hurbileko agendaren ko-sortzailea izango da.
Una
coalición activa en la desmilitarización definitiva y
multilateral del conflicto entre Euskal Herria y los Estados español y
francés con garantías para que no vuelva a repetirse el uso de la violencia
política por ninguna de las partes y con pleno conocimiento de que el fin de
las expresiones violentas del conflicto político, es la antesala de una
acentuación del antagonismo entre el
proyecto nacional y socioeconómico de Euskal Herria frente al proyecto español
y francés.
Si
Bildu es abducido en las prácticas
políticas de la política institucional al uso, la asimilación de su capacidad
transformadora de la realidad es inminente. En cambio, si Bildu sabe hacer de
este momento de esperanza y de este momento de preocupación el punto de
inflexión hacia una nueva realidad institucional, social, económica y política
, será el catalizador de toda la disidencia y podrá se la fuerza socio-política
que co-lidere la elaboración de la agenda del futuro en Euskal Herria.
Nekane Garmendia.
Ziengotzia Ultzaman-Bildu
Antxon Gomez. Ezker
abertzale historikoa
Santi Merino.
Abokatua
Pedromari Olaeta .
(EAko zuzendaritzako kidea)
Iñigo Gonzalez R. de
Larramendi. (Lizagorri taldekoa)
Victoria Mendoza (
Irun en zinegotzi ohia).
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