MANDAGILIZ ETXEA: UDALAREN HIRIGINTZA-PASOTISMOAREN BESTE KASU BAT


 

MANDAGILIZ: UDALAREN HIRIGINTZA-PASOTISMOAREN BESTE KASU BAT


Joan den larunbatean, otsailak 5, Mandagiziliz etxean (Axpe 47 auzoa) sutea izan da zirkuitulabur baten ondorioz edo gizakiren baten eraginez.

Axpeko etxe berezi honen gaia (dorre jasoaren estiloa) urrunetik dator hiru jabeen desadostasunengatik; horietako batek Arrotegi Ongintzako Fundazioari eman zion % 46a, beste % 8a beste senitarteko batentzat eta % 46a hirugarren batentzat, eta azken zati horrek ez du obrarik egin nahi, ezta jabetzaren beste bi zatiekin zuhur jokatu ere.

Bien bitartean, Mandangiliz etxea hondatu egiten da hilabetez hilabete, eta, une honetan, hondamen ekonomikoko egoera oso hurbil dago, inguruan dabiltzan bizilagunak eta oinezkoak jabe-komunitatearen beraren ondasun bat arrisku-egoeran jartzeaz gain. Izan ere, eraikina kolapsatuz gero, ezingo litzateke berreraiki "antolamendutik kanpo" dagoelako, eta, beraz, hirigintza-eskubideak galduko lituzkete.

Egoera horren berri Busturiako Udalari dagokio, eta, bereziki, bertako agintari, funtzionario eta hirigintza-aholkulariei, gutxienez 2009. urteaz geroztik. Urte horretan, Zain Dezagun Urdaibai Elkarteak utzikeria-egoera salatu zuen Alkatetzaren aurrean, eta behin baino gehiagotan errepikatu zuen.

Era berean, ezin dugu ahaztu pertsona horiek ez direla jabetzen eraikin honek duen aurri-mehatxuaz, kokapenagatik auzotar guztien begien bistan baitago.

Hala, Busturiako Udala behartuta dago (aitzakiarik eta utzikeriarik gabe) Mandangiliz etxearen legezko aurri-egoera agintzera, eta, horregatik, aurri-espediente bat ireki behar da, Tokiko Hirigintza Arauetan araututa dagoena. Espediente hori udalak ireki dezake ofizioz (udal zerbitzu teknikoen txosten baten ondorioz) edo edozein interesdunek eskatuta (jabea, bizilaguna, etab.). Partikular batek irekitzen badu, eraikinari buruzko datuez gain, aurri-txosten bat ere beharko du (edo aurri-ziurtagiria edo aurri-irizpena), teknikari eskudun, arkitekto edo arkitekto tekniko batek egina.

Dagokion dokumentazioa udalean aurkeztu ondoren, udal-teknikariek eraikinaren egoera egiaztatuko dute, eta txosten bat egingo dute aurri-egoera berresteko, hala badagokio, edo modu kontraesankorrean izapidetzeko. Eraikina interes historiko-artistikoagatik babestuta balego, eskumena duen administrazioari helaraziko litzaioke, kasua baloratu eta neurri egokiak har ditzan.

Eraikina eraitsi edo birgaitu behar bada, jabeei jakinaraziko zaie, entzunaldi-epe bat emango zaie eta kontraesanezko txosten bat egiteko aukera emango zaie (espedientea hasi dutenak beraiek ez badira).

Ondoren, ondoz ondoko epeak irekiko dira jabeek birgaitze- edo eraispen-proiektu bat aurkez dezaten, obra-zuzendari bat izenda dezaten eta eraisteko edo birgaitzeko lanak has ditzaten. Hala ez bada, udalak betearazte subsidiarioa egingo du. Ondoren, konpondutako ondasuna kobratzea edo desjabetzea.

Hori egin beharko litzateke eta ez da egiten, ez dakigu zein arrazoirengatik, gure Udala kudeatzen dutenei dagozkien erantzukizunekin.
 
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MANDAGILIZ: OTRO CASO MAS DE PASOTISMO URBANÍSTICO MUNICIPAL


El pasado sábado día 5 de febrero la casa Mandagiziliz (bº Axpe 47) ha sufrido un incendio bien por un cortocircuito o bien por la acción de algún humano.

El tema de esta singular casa de Axpe (estilo de torre culta) viene de lejos cuando por desavenencias de las tres propietarias; una de ellas que donó su parte el 46 % a la Fundación Benéfica Arrotegi, quedando otro 8 % para otra familiar y el 46 % para un tercero, siendo esta última parte la que no quiere realizar ni obras ni llegar a cuerdos con las otras dos partes de la propiedad.

Mientras tanto, casa Mandangiliz se deteriora mes a mes y en estos momentos roza la situación de ruina económica, poniendo no solo en situación de peligro un bien de la propia comunidad de propietario a los vecinos y transeúntes que circulan por las inmediaciones. Ya que en caso de colapso del edificio este no podría ser reconstruido por estar en situación de "Fuera de Ordenación"  por lo que perderían sus derechos urbanísticos.

Esta situación es de conocimiento del Ayuntamiento de Busturia, y en particular de sus autoridades, funcionarios y asesores urbanísticos, desde al menos el año 2009, donde su estado de abandono fue denunciado ante la Alcaldía por Zain Dezagun Urdaibai Elkartea, y reiterado en varias ocasiones.

Tampoco podemos ignorar que estas personas no sean conscientes de esta situación de amenaza de ruina que sufre este edificio, ya que por su ubicación está a la vista de todo el vecindario.

Así el Ayuntamiento de Busturia está obligado (sin excusas ni dejaciones) a decretar la situación legal de ruina de la Casa Mandangiliz y por ello es necesario abrir un expediente de ruina, que viene regulado en las Normas Urbanísticas Locales. Este expediente lo puede abrir el ayuntamiento de oficio (a consecuencia de un informe de los servicios técnicos municipales) o a instancias de cualquier interesado (propietario, vecino, etc.). Si lo incoa un particular necesitará, además de los datos relativos al edificio, un informe de ruina (o certificado de ruina o dictamen de ruina, …) realizado por un técnico competente, arquitecto o arquitecto técnico.

Una vez presentada la documentación correspondiente en el ayuntamiento, los técnicos municipales comprobarán el estado del edificio y emitirán un informe confirmando el estado de ruina, de ser el caso, o tramitándolo de forma contradictoria. Si el edificio estuviera protegido por su interés histórico-artístico, se trasladaría a la administración competente para que valore el caso y tome las medidas oportunas.

Si el edificio tiene que ser demolido o rehabilitado se notificará a los propietarios, se les dará un plazo de audiencia y se les permitirá hacer un informe contradictorio (si no son ellos los que han iniciado el expediente).

Posteriormente, se abrirán sucesivamente plazos para que los propietarios presenten un proyecto de rehabilitación o demolición, designen a un director de obra y comiencen la ejecución de la demolición o la rehabilitación. De no ser así, el ayuntamiento procederá a su ejecución subsidiaria. Con el cobro posterior o expropiación del bien reparado.

Esto es lo que se debería hacer y no se hace, no sabemos bien por que motivos, con las responsabilidades que corresponden a los que gestionan nuestro Ayuntamiento.

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